حسابا

بخشنامه بخشودگی جرائم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

بخشنامه بخشودگی جرائم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

طی بخشنامه صادره مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ سازمان امور مالیاتی

پیرو قسمت اخیر نامه شماره ۲۰۰/۳۱۳/د به تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ در خصوص شرط صدور صورتحساب الکترونیکی برای تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی برای مودیانی که جهت صدور صورتحساب الکترونیکی فراخوانده شده‌اند، نظر به درخواستهای متعدد مطروحه و در جهت تکریم مودیان مالیاتی که در حال آماده سازی شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی می‌باشند در هر یک از حالتهای زیر امکان تقسیط و بخشودگی جرایم در اجرای تفویض اختیار مذکور فراهم می باشد.

۱- در مورد مودیان مالیاتی با فعالیت پیمانکاری یا سایر فعالیتهایی که با توجه به ماهیت فعالیت صدور صورتحساب در دورهای مشخص انجام و در حال حاضر صدور صورتحساب موضوعیت ندارد با تشخیص اداره کل امور مالیاتی و به شرط اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی.

 

مشاوره تلفنی

 

۲- مودیان مالیاتی منحله و فاقد فعالیت که به علت عدم فعالیت صدور صورتحساب الکترونیکی موضوعیت ندارد با تشخیص اداره کل امور مالیاتی

 

۳- مودیانی که در حال آماده سازی سامانه ها برای صدور صورتحساب الکترونیکی می‌باشند در صورت ارائه تعهد مبنی بر اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی حداکثر ظرف مدت یک ماه.

در اجرای این بند تقسیط یا بخشودگی جرایم مشروط به ایفای تعهد در زمان مقرر صورت گیرد و در صورت عدم انجام تعهد در زمان مقرر موافقت با بخشودگی جرایم و تقسیط حسب مورد لغو می گردد. همچنین این امر به منزله تمدید فراخوان نبوده و مشمول جرایم مقرر در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خواهند بود.

 

داود منظور – رییس سازمان امور مالیاتی کشور

 

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

 

 

 

نکات مهم:

الف- در خصوص بخشنامه صادره کسب و کارها و اشخاص حقوقی مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نهایتا ظرف مدت یک ماه از تاریخ تعهد بایستی به نسبت صدور صورتحساب الکترونیکی خود اقدام کنند و گرنه مشمول بخشودگی جرایم این بخشنامه نخواهند بود.

ب- حتی مودیانی که فعالیت خاصی ندارند بایستی در طرح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ثبت نام و نسبت به دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب