حسابا

خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ سامانه مودیان مالیاتی

خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ سامانه مودیان مالیاتی

ورود به کارپوشه

 

در زمان ثبت نام در سامانه مودیان و ورود به کارپوشه مودیان مالیاتی در قسمتی که نام شرکت و اطلاعات آن نمایش داده می‌شود خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ نمایش داده می شود. این موضوع فعلا در ابتدای کار با سامانه مودیان برای همه شرکتها به عنوان یک خطای سیستمی نمایش داده می‌شود.

خطای سیستمی عبور از حد مجاز ماده ۶ تاثیری در فرآیندهای عضویت در سامانه مودیان و همچنین دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی نخواهد داشت. با توجه به ماده ۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان منظور از عبور از حد مجاز ماده ۶ عدم پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض بر ارزش افزوده است و این موضوع با پرداخت یا ترتیب پرداخت برطرف می‌گردد.

 

 

مشاوره تلفنی

 

 

ماده ۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

جمع صورتحساب های الکترونیکی صادره توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی نمی تواند بیشتر از سه (۳) برابر فروش اظهار شده وی در دوره مشابه سال قبل، که مالیات آن به سازمان پرداخت شده یا ترتیب پرداخت آن داده شده است، باشد. جمع صورتحساب های الکترونیکی صادرشده در هر دوره مالیاتی برای واحدهای جدید التأسیس یا واحدهای فاقد سابقه مالیاتی نمی تواند بیش از سه برابر معافیت سالانه موضوع ماده (۱۰۱قانون مالیات های مستقیم باشد. صدور صورتحساب الکترونیکی بیش از حد مجاز مقرر در این ماده برای کلیه مودیان منوط به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه یا تعیین ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی یا ارائه تضامین کافی خواهد بود، در غیر این صورت به  صورتحساب الکترونیکی صادرشده اعتبار مالیاتی تعلق نمی گیرد. آیین­ نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش ماه از لازم الاجراء  شدن این قانون توسط سازمان تهیه می شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می­رسد. آیین نامه مذکور باید به گونه ای تنظیم شود که راه اندازی کسب و کارهای جدید و فعالیت بنگاههای اقتصادی با مشکل مواجه نشده و در عین حال، مانع شکل گیری مودیان صوری در نظام مالیاتی کشور شود.

 

ماده ۶ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۶ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

 

اگر جمع مبالغ فروش کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده صورتحساب جدید و صورتحسابهای الکترونیکی قبلی در همان دوره مالیاتی بیش از حد مجاز فروش باشد، مالیات بر ارزش افزوده مبلغ فروش کالا و خدمات مازاد بر حد مجاز فروش در صورتحساب درج نشده و برای خریدار این مبلغ اعتبار محسوب نمی شود، لیکن فروشنده ملزم به پرداخت کل مالیات بر ارزش افزوده متعلقه به صورتحساب الکترونیکی می باشد.

 

در کل خطای سیستمی عبور از حد مجاز ماده ۶ فعلا اهمیت خاصی نداشته و در ماههای آتی نسبت به عملیاتی شدن و در نظر گرفتن آن اقدام خواهد گردید.

 

۰۲۱-۶۶۱۲۷۷۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب