حسابا

راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات جهت صورتحساب الکترونیکی

راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات جهت صورتحساب الکترونیکی

اشخاص حقوقی

 

 

با توجه به آنکه کلیه اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مورخ ۱۴۰۰.۰۳.۰۲ از تاریخ ۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ مکلف به رعایت مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بوده و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود و با توجه به الزام درج شناسه کالا/ خدمت در صورتحساب­ های الکترونیکی مودیان، مواردی به شرح ذیل جهت راهنمایی‌های لازم اعلام می­ گردد:

  • جهت صدور صورتحساب الکترونیکی لازم است شناسه کالا یا خدمت که عددی ۱۳ رقمی  می باشد، به تفکیک هر ردیف صورتحساب الکترونیکی مربوط به  هر کالا یا خدمت در نرم افزارهای مورد نظر درج گردد.

 

  • شناسه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) صادر می شود. راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی Intamedia.ir ، بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بارگذاری گردیده است.

 

  • کلیه مودیان محترم مالیاتی می­ توانند جهت دریافت لیست شناسه کالا و خدمات موجود، با مراجعه به نشانی stuffid.tax.gov.ir  و نسبت به دریافت فهرست مذکور حسب نیازمندی های خود اقدام نمایند. وضعیت شمولیت ارزش افزوده و ضرایب مالیاتی مرتبط در نشانی فوق برای هر کالا و خدمت مربوطه درج گردیده است.

 

  • بر اساس ساختار شناسه کالا و خدمات هر گروه کالایی یا خدمات، دارای یک شناسه عمومی و ذیل آن شناسه های اختصاصی می باشد. در حال حاضر مودیان مالیااتی می ­توانند در صورت عدم وجود شناسه اختصاصی کالا/خدمت، از شناسه عمومی کالا/خدمت استفاده نمایند.

 

 

لیست شناسه کالا و خدمات

 

 

راههای دیگر دست یابی به شناسه کالا و خدمات

 

مودیان مالیاتی می‌توانند به نسبت دسترسی به شناسه کالا و خدمات همچنین از طریق سامانه جامع تجارت به آدرس  http://ntsw.ir قسمت مربوطه به شناسه کالا اقدام نمایند.

 

همچنین مودیان مالیاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تجارت نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به کارپوشه اقدام نمایند.

 

جهت آشنایی به راهنمای صدور صورتحساب الکترونیکی اینجا کلیک کنید

 

سامانه جامع تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب