تمدید مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز ۱۴۰۲

در بخشنامه‌ای که از سوی سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده، آمده است «نظر به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (پاییز) سال ۱۴۰۲ مصادف با روز جمعه (مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵) است»  به منظور تکریم مودیان و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا بر اختیار حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده، مواردی که در ادامه آمده است را مقرر می‌دارد...

تمدید مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز ۱۴۰۲

بخشنامه تمدید مهلت ارسال اظهارنامه ارزش فزوده پاییز ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ به شرح زیر به تصویب رسید و منتشر شد.


درخصوص تمامی موارد مالیاتی و حسابداری می توانید با شماره ۶۶۱۲۷۷۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.


اظهارنامه ارزش افزوده پاییز ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی ایران

 در بخشنامه‌ای که از سوی سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده، آمده است
«نظر به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (پاییز) سال ۱۴۰۲ مصادف با روز جمعه (مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵) است»

 به منظور تکریم مودیان و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا بر اختیار حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده، موارد ذیل را مقرر می‌دارد:

ادارات کل امور مالیاتی موظف‌اند در مورد مودیانی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره سوم (پاییز) سال ۱۴۰۲ را تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تسلیم می‌نمایند.

امکان برخورداری صددرصدی بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در زمان مقرر برای دوره مزبور را در صورت درخواست مودیان برای آنان فراهم نمایند.

این اطلاعیه ادامه یافت:

با عنایت به زمان ابلاغ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و به منظور رسیدگی و پذیرش اعتبار مالیات و عوارض ارزش افزوده خریدهای انجام شده:
به استناد صورتحساب‌های صادره خارج از سامانه مودیان، مودیان عضو سامانه نیز مکلف به تسلیم اظهارنامه تا تاریخ تعیین شده است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تهیه و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و سایر موضوعات مالیاتی، مشاوران مالیاتی حسابا با شماره ۶۶۱۲۷۷۴۵-۰۲۱ کنار شما هستند.


چگونه اظهارنامه ارزش افزوده را ارسال کنیم؟

  1. بااستفاده از نام کاربری که اصولاً برای اشخاص حقوقی شناسه ملی و برای اشخاص حقیقی کد ملی ایشان است و رمز عبوری که از سازمان امور مالیاتی کشور اخذ گردیده وارد سامانه MY.TAX.GOV.IR شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی به روی گزینه اظهارنامه ارزش افزوده کلیک کنید.
  3. از طریق آیکن ارسال اظهارنامه ارزش افزوده این عمل را به انجام برسانید.

موارد مهم اظهارنامه ارزش افزوده

در ارزش افزوده، مجموع ارزشی که یک سازمان به یک محصول یا خدمت اضافه می‌کند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. ارزش افزوده به‌طور سراسری می‌تواند به دو دسته اصلی تقسیم شود: ارزش افزوده مستقیم و ارزش افزوده غیرمستقیم.

  1. ارزش افزوده مستقیم:
    این شامل هزینه‌های مستقیم مرتبط با تولید یک محصول یا خدمت می‌شود. به عنوان مثال، هزینه مواد اولیه، کارگران، اجاره تجهیزات، و هزینه‌های مرتبط با فرآیند تولید.
  2. ارزش افزوده غیرمستقیم:
    این شامل ارزش افزوده‌ای است که از فرآیندهایی مانند بازاریابی، فروش، و توزیع به وجود می‌آید. به عنوان مثال، هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات، هزینه‌های توزیع و حمل و نقل، و هزینه‌های مدیریت.

همچنین، ارزش افزوده می‌تواند نشان‌دهنده کارایی و بازدهی سازمان در مدیریت هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات یا خدمات باشد. در این راستا، توجه به بهبود فرآیندهای تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت‌ها می‌تواند به افزایش ارزش افزوده کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب