لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی مشمول ارزش افزوده

لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی مشمول ارزش افزوده مورد 4 فراخوان مرحله دهم مالیات ارزش افزوده اختصاص داده شده به اینکه لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی مشمول ارزش افزوده کدامند. صاحبین این مشاغل موظفند دفاتر و مستندات را با رعایت اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری تنظیم کنند. برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را براساس آن‌ها تنظیم کنند.

لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی مشمول ارزش افزوده

مورد ۴ فراخوان مرحله دهم مالیات ارزش افزوده اختصاص داده شده به اینکه لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی مشمول ارزش افزوده کدامند.

مالیات فروشندگان آرایشی

طبق ماده ۹۳ مالیات بر درآمد؛ درآمدی که از شغل لوازم آرایشی و تجهیزات آرایشگاهی پس‌از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون مشمول مالیات بردرآمد مشاغل می‌باشد.

صاحبین این مشاغل موظفند دفاتر و مستندات را با رعایت اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری تنظیم کنند.
برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را براساس آن‌ها تنظیم کنند.

نوع مالیات لوازم آرایشی و بهداشتی

مشاغل و فروشنده‌های لوازم آرایشی و بهداشتی می‌بایست هرسال مبلغی را بابت مالیات خود پرداخت کنند که براساس نوع درآمد ( نسبت سود فعالیت ) مودیان تعیین می‌گردد.

اظهارنامه مالیات فروشندگان آرایشی و بهداشتی

بسیاری از فروشندگان آرایشی و بهداشتی جهت تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود به مشاوران مالی و مالیاتی مراجعه می‌کنند. جهت انجام امور مالیاتی خود می‌توانید با مشاوران حسابا از طریق شماره ۶۶۱۲۷۷۴۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


هر ساله سازمان امور مالیاتی کشور طی فراخوان‌هایی مشمولین جدید مالیات بر ارزش افزوده را اعلام می‌نماید.
در فراخوان مرحله دهم که از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ این قوانین را برای مشمولین جدید مالیات ارزش افزوده اعمال شود.

فراخوان مرحله دهم سازمان امور مالیاتی کشور جهت اعلام مشمولین جدید مالیات ارزش افزوده شدند؛ به شرح تصویر فوق می‌باشد.

مالیات فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی چند درصد است؟

طبق قوانین مالیات‌های مستقیم برای درآمد فروشندگان آرایشی و بهداشتی درصدی به تصویب رسیده است که مالیات آن‌ها براساس همان ضریب محاسبه خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص مقدار مالیات عملکرد و ارزش افزوده و درآمد و… خود مشاوران حسابا کنار شما هستند.

مالیات بهترین منبع درآمدی است که می‌تواند هزینه‌های دولت که صرف کالاها و خدمات می شود را تامین نماید.
و یکی از این موارد هزینه، توسعه خدمات و امکانات درمانی است.


قانون اساسی ضمن محوری شناختن سلامت انسان ، بهداشت و درمان را از جمله نیازهای اساسی می ‏شناسد و دولت را مکلف کرده است تا تمامی امکانات خود را جهت سلامت افراد کشور بسیج کند.


حال اگر نظام ‏سلامت از آمادگی و کارآمدی کافی برای برخورد با این تغییرات برخوردار نباشد، به تدریج بخش سلامت از نیازهای واقعی ‏جامعه و اهداف اولیه خود دور شده و قادر به ادای ماموریت خود نخواهد بود‎‎.


بی تردید، مالیات یکی از تامین کنندگان مهم منابع مالی نظام سلامت کشور محسوب می شود.


ارائه و توسعه خدمات بهداشت و درمانی از وظایف حاکمیتی دولت‌ها است و با حساسیت ویژه‌ای به آن نگریسته می‏‌شود، چرا که جامعه سالم، محور توسعه است و تهدید سلامت جامعه، همه ارکان آن‌را تحت تاثیر قرار می‌‏دهد.



از طرفی در سال‌های گذشته، هزینه‌های مراقبت بهداشت و سلامت شهروندان با سرعت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

این موضوع به نوبه خود، فشارهای مضاعفی را برای سازمان‌های بیمه سلامت، سیاستگذاران و مردم ایجاد کرده است.


طی سال های اخیر، قوانین کشور با ارائه راهکارهایی درصدد تأمین بخش مهمی از هزینه های سلامت برآمده است که از جمله می توان به مالیات سلامت اشاره کرد.

پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و با تصویب مجلس شورای اسلامی، یک درصد از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص یافت.

اقدامی که پس از اجرا، به رفع بسیاری از مشکلات مردم در زمینه تأمین هزینه های بهداشت و درمان منجر شد و از این جنبه،رضایت مندی مهمی در مردم بوجود آورد.


 به موجب ماده ۴۷
طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت که به تصویب مجلس رسید.


علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده
صرفا یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت، مستقیما به ردیف درآمدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می گردد، واریز می شود.


که در این خصوص می توان به مجموع مالیات تخصیص داده شده به بخش سلامت( وزارت بهداشت و درمان ) از سال ۱۳۹۳ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹، که حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان می باشد اشاره کرد.
در همین راستا با تلاشی که سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشخص شدن نقش و جایگاه بی بدیل مالیات در توسعه و ارتقا امکانات و زیرساخت های درمانی و بهداشتی کشورانجام می دهد.

 گام های ارزنده ای در جلب و ارتقاء سطح مشارکت مردم در پرداخت مالیات برداشته تا از این طریق به افزایش سطح نظام سلامت کشور کمک شایانی نماید.


جهت کسب آگاهی بیشتر با امور مربوط به مالیات مشاغل خود با مشاوران مالیاتی حسابا تماس بگیرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب