مالیات خدمات آموزشی، پژوهش و ورزشی

مستفد از ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده خدمات آموزشی، پژوهش و ورزشی از مالیات معاف هستند، به عبارتی نرخ مالیات مصادیق مشروحه صفر می‌باشد.

خدمات آموزشی، پژوهش و ورزشی معاف از مالیات

مستفد از ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده خدمات آموزشی، پژوهش و ورزشی از مالیات معاف هستند، به عبارتی نرخ مالیات مصادیق مشروحه صفر می‌باشد.

بیشتر بدانیم

  • ورزش در حال حاضر، از مهم‌ترین عوامل زیر‌بنایی است که توجه دولت‌ها را در تحقق آرمان‌های خود جلب کرده است.و معمولاً در قوانین اساسی هر ملتی ذکر شده است.

محکم‌ترین و در‌عین‌حال ساده‌ترین دلیل این جذابیت آن است که تحقق آرمان‌های هر ملت در پرتو مهم‌ترین عامل یعنی سلامتی نسل مقدور است.

بر همین مبنا، هر‌چه به این اصل بها دهیم ـ که برومندی ملت به‌عنوان مبنای حرکت به‌سوی اهداف جز از طریق تحقق عینی اهداف تربیت بدنی راه دیگری ندارد به همان میزان نیز بهره خواهیم برد.
ورزش به‌عنوان گسترده‌ترین پدیده اجتماعی عصر حاضر در کار، مذهب و اجتماع تسری یافته است؛

به‌عبارتی ارتقای جایگاه ورزش به مدد رسانه‌ها، این پدیده مدرن را نه‌تنها به جریان و اقدام فرهنگی مؤثر و نافذی مبدل ساخته و ادراک، ماهیت و تجارب روزمره را شکل داده است؛
بلکه به یکی از ۱۰ صنعت برتر دنیا مبدل شده و در اقتصاد سیاسی کشورهای توسعه‌یافته با تأثیر بر تولید و اشتغال، وضعیت اقتصاد را در سطح کلان و خرد بهبود بخشیده است.

در اهمیت صنعت ورزش و رویدادهای ورزشی به‌عنوان پدیده‌ای اجتماعی
همین بس که ضمن کمک به تسریع در توسعه زیرساخت‌های شهری، با فرایند تجاری‌سازی ورزش یکی از زنجیره‌های چرخه تأمین در صنعت گردشگری، پوشاک و مد است.

  • ارائه خدمات پژوهشی در قالب‌های زیر معاف از پرداخت مالیات هستند:
  1. طرح‌ها و پرژه های مطالعاتی
  2. علمی
  3. فناوری
  4. نوآوری
  5. نمونه‌سازی
  6. مشاوره‌ای
  7. آینده پژوهی در سطح ملی و بین‌المللی
  8. مراکز پژوهش و فناوری و موسسات دارای مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  9. واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری دارای مجوز
  10. …..

جهت کسب اطلاعات و مشاوره، مشاوران حسابا کنار شما هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب