وبلاگ

تکالیف مالیاتی پیمانکاران ساختمانی- ماده ۱۰۷ قانون مالیات‌های مستقیم

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات تکلیف مالیاتی و یا تکالیف مالیاتی پیمانکاران ساختمانی این مقاله را در اختیار شما هزیزان قرار دادیم. جهت کسب پاسخ سوالات خود با مشاوران مالیاتی حسابا تماس بگیرید.

ادامه مطلب »

تکالیف مالیاتی صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی

معافیت مالیاتی برای درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی ممکن است در قوانین مالیاتی مختلف وابسته به سیاست‌ها و قوانین مالیاتی هر کشور متغیر باشد. بسیاری از کشورها به منظور تشویق صادرات و توسعه بخش صنعت نفت و گاز، مفادی برای معافیت مالیاتی ایجاد کرده‌اند. این معافیت‌ها ممکن است به صورت کلی یا بر اساس موارد خاصی مثل میزان صادرات، مناطق جغرافیایی مشخص، یا نوع محصولات معین اعمال شوند.

ادامه مطلب »

تکالیف مالیاتی فروشندگان طلا و سکه

تکالیف مالیاتی برای فروشندگان طلا و سکه ممکن است بسته به قوانین مالیاتی کشور خاصی که در آن فعالیت می‌کنند، متغیر باشد. در اینجا به طور کلی، برخی اصول مالیاتی که برای فروشندگان طلا و سکه قابل توجه هستند را مطرح می‌کنم.

ادامه مطلب »

تکالیف مالیاتی فروشندگان تجهیزات پزشکی ۱۴۰۲

باتوجه به سخت‌گیری‌های این زمینه یکی از موضوعات مهم در این زمینه مالیات تجهیزات پزشکی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم و ب گوییم درصد مالیات تجهیزات پزشکی چقدر است و چه کالاهایی از پرداخت مالیات در این زمینه معاف هستند.

ادامه مطلب »

راهکار افزایش حد مجازفروش سامانه مودیان

عبارت “حد مجاز فروش” به طور کلی به محدوده‌ای اشاره دارد که تعیین کننده‌ی حداکثر مقدار یا مقادیری است که یک فرد یا شرکت مجاز به فروش یا انتقال مالیاتی یا دارایی مشخصی می‌باشد. این مفهوم در زمینه‌های مختلف مانند بازارهای مالی، صنعت، تجارت و… استفاده می‌شود.

ادامه مطلب »

معافیت مالیات بر ارزش افزوده

معافیت مالیات بر ارزش افزوده به منظور حمایت از از اقشار کم درآمد، برای برخی کالاها و خدمات هستند.

از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر مصرف است و در واقع مصرف بیشتر، پرداخت مالیات بیشتری را به همراه دارد.
 سازمان مالیاتی به منظور حمایت از اقشار کم درآمد، معافیت‌هایی برای برخی کالاها و خدمات ضروری و پرمصرف در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب »