وبلاگ

فراخوان ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولین جدید سال ۱۴۰۲

طبق ماده ۱۸، مودیان مشمول، مکلفند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می‌نماید، اطلاعات درخواستی و فرم‌های مربوطه سازمان را تهیه و تنظیم و تکمیل نموده و پس از تکمیل ثبت‌نام، نسبت به ارائه اطلاعات اقدام نمایند.

ادامه مطلب »

آخرین مهلت ارسال الکترونیکی فهرست معاملات فصلی تابستان ۱۴۰۲

یکی از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اجرای ماده ۱۶۹ می‌باشد. با اهتمام به این ماده قانونی، کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی مشمول مکلفند فهرست معاملات خود را به صورت فصلی و طی مهلت مقرر قانونی به صورت الکترونیک برای اداره امور مالیاتی مربوطه ارسال نمایند.

ادامه مطلب »

ضرایب مالیاتی سال ۱۴۰۱ شرکت تولیدی

از آن‌جایی که پس‌از سال ۱۳۹۷ ضرایب علی‌الراس مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی کشور منتشر نگردیده است؛ ضریب مالیاتی به نسبت سود فعالیت و نسبت سود ناویژه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ بر مبنای اینتا کد جایگزین ضرایب علی الراس مالیاتی گردید. که بر این اساس با دسترسی به دفترچه مالیاتی سال ۱۴۰۱ می‌توان به محاسبه حدودی مالیات مشاغل و کسب و کارها دست پیدا کرد.

ادامه مطلب »

ضرایب مالیاتی سال ۱۴۰۱ شرکت پیمانکاری / خدماتی

از آن‌جایی که پس‌از سال ۱۳۹۷ ضرایب علی‌الراس مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی کشور منتشر نگردیده است؛ ضریب مالیاتی به نسبت سود فعالیت و نسبت سود ناویژه مورخ  ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ بر مبنای اینتا کد جایگزین آن گردید.

براین اساس با دسترسی به دفترچه مالیاتی سال ۱۴۰۱ می‌توان به محاسبه حدودی مالیات مشاغل و کسب‌وکارها دست پیدا کرد.

ادامه مطلب »