وبلاگ

دریافت کد کارگاه بیمه تامین اجتماعی

در این مقاله قصد بر این است که مطابق با قوانین اداره کار الزام و نحوه ثبت‌نام کارمندان در بیمه تامین اجتماعی، همچنین حق بیمه کارمند و کارفرما و تمامی حقوق اشخاص بیان شود و در انتها کارشناسان ما برای پاسخگویی به سوالات شما همراهتان هستند.

ادامه مطلب »

تمدید مهلت اظهارنامه ارزش افزوده فصل تابستان ۱۴۰۲

بر اساس ماده ۴ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مهلت پرداخت مالیات و عوارض ارزش‌افزوده حداکثر تا پایان ماه پس‌از انقضای هر دوره مالیاتی است. اما از آن‌جا که تاکنون سامانه مودیان مالیاتی کاملاً راه‌اندازی نشده است، ترتیب ارسال و پرداخت مالیات ارزش‌افزوده همانند قانون موقت است. به عبارتی مهلت ارسال اظهارامه ارزش‌افزوده تابستان ۱۴۰۲ تا ۱۵ مهر ماه و پرداخت آن تا ۳۰ مهر می‌باشد.

ادامه مطلب »

دستورالعمل تبصره ۱ ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم (رسیدگی مالیاتی مجدد)

در این مقاله با ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم و و تبصره‌های آن آشنا خواهید شد. که بیانگر نقش بی‌بدل همکاران مالیاتی در احقاق حقوق مودیان مالیاتی است.
به عبارت دیگر در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مودی ابلاغ گردیده است . هرگاه مودی نسبت به آن اعتراض داشته باشد. طی مدت ۳۰ روز شخصا و یا همراه وکیل تام‌الاختیار خود با ارائه مستندات دال بر صحت اعتراض خود، از اداره امور مالیاتی به‌صورت کتبی تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

ادامه مطلب »

ثبت واردات و صادرات در سامانه معاملات فصلی

طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی و مالکان مشاغل مشمول ارائه صورت‌معاملات فصلی می‌بایست تمامی صورتحساب‌های خود را در سامانه معاملات فصلی به صورت آنلاین و یا آفلاین ثبت نمود که در ادامه واردات و صادرات و ثبت آن‌ها در سامانه معاملات فصلی را بیان می‌کنیم:

ادامه مطلب »

ثبت معاملات فصلی آفلاین و آموزش گام به گام آن

صورت معاملات فصلی، فهرستی شامل اطلاعات مربوط به کلیه معاملات اشخاص حقوقی می‌باشد که در انتهای هر فصل ظرف مدت ۴۵ روز باید به سازمان امور مالیاتی از طریق سامانه صورت معاملات فصلی ارائه داد؛ سازمان دو روش برای ثبت گزارشات معاملات فصلی صاحبین مشاغل قرار داده که در این مقاله به شرح آن ‌می‌پردازیم.

ادامه مطلب »