وبلاگ

مفاصاحساب بیمه و ثبت حسابداری آن

مفاصاحساب به عنوان یک مفهوم در حوزه مالی و حقوق، معمولاً به معنای حسابی اسمی اشاره دارد که در آن وجه، دارایی یا اموال به منظور نگهداری توسط یک طرف ثالث (غالباً بانک یا مؤسسه مالی) به نمایندگی از طرف دو طرف دیگر معامله‌گر (مثلاً خریدار و فروشنده) نگهداری می‌شود. مفاصاحساب در معاملات مختلف به منظور تضمین اجرای شرایط توافق بین طرفین، کاهش ریسک و افزایش اعتماد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، ماهیت مفاصاحساب عبارت است از:

ادامه مطلب »

صفر تا ۱۰۰ مدارک موردنیاز رسیدگی

برای شناخت بهتر از رسیدگی مالیاتی بهتر است در ابتدا با هویت، هدف و انواع آن آشنا شویم. در این مقاله قصد دارم با تمام اقداماتی که برای بهتر انجام شدن رسیدگی مالیاتی در پایان سال مالی و در زمانی که سازمان امور مالیاتی اعلام می‌دارد شما را آشنا سازم.

ادامه مطلب »

حسابرسی شرکت ها

حسابرسی شرکت یک فرآیند مستقل و حرفه‌ای است که به منظور ارزیابی صحت و صلاحیت اطلاعات مالی و عملکرد یک شرکت انجام می‌شود. هدف اصلی حسابرسی شرکت، تضمین صحت و قابل اعتماد بودن اطلاعات مالی و صورت‌های مالی شرکت است تا کاربران اطلاعات مالی، مانند سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، بازاریابان، مدیران و دیگر صاحبان مصلحت، بتوانند به طور معتبر تصمیم‌گیری کنند.

ادامه مطلب »

تبدیل اسناد دائم به موقت در نرم افزار حسابداری سپیدار

در این مقاله به‌طور کامل نحوه تبدیل اسناد حسابداری از وضعیت موقت به دائم را شرح داده‌ایم، باتوجه به به‌روزسانی نرم‌افزارهای حسابداری تمامی مطالب به‌روز می‌باشند و درخصوص تمامی مسائل مرتبط، کارشناسان ما همراه شما هستند. در ادامه به شرح روش‌های تبدیل اسناد حسابداری از حالت موقت به وضعیت دائم و بلعکس اختصاص داده‌ایم.

ادامه مطلب »

مالیات بر خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۲

بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات مستقیم، خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز در یک سال خالی باشند، مشمول مالیات خواهند شد و نحوه محاسبه مالیات خانه‌های خالی بر مبنای دستورالعمل تنظیم شده توسط سازمان مالیات کشور می‌باشد. 

ادامه مطلب »

حسابرسی بیمه

حسابرسی بیمه به معنای بررسی و ارزیابی صحت و صلاحیت مالی و عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه است. حسابرسی بیمه توسط حسابرسان مستقل انجام می‌شود که معمولاً افراد حقوقی مستقل هستند و از طرف نهاد‌های حسابرسی معتبر انتخاب می‌شوند.

ادامه مطلب »