تبدیل اسناد دائم به موقت در نرم افزار حسابداری سپیدار

در این مقاله به‌طور کامل نحوه تبدیل اسناد حسابداری از وضعیت موقت به دائم را شرح داده‌ایم، باتوجه به به‌روزسانی نرم‌افزارهای حسابداری تمامی مطالب به‌روز می‌باشند و درخصوص تمامی مسائل مرتبط، کارشناسان ما همراه شما هستند. در ادامه به شرح روش‌های تبدیل اسناد حسابداری از حالت موقت به وضعیت دائم و بلعکس اختصاص داده‌ایم.

تبدیل اسناد دائم به موقت در سپیدار

بازگرداندن اسناد دائم به موقت

در فعالیت‌های پایان سال مالی که نیاز به دریافت انواع گزارشات برای تکمیل مستندات جهت رسیدگی سازمان امور مالیاتی می‌باشد. بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها می‌بایست اسناد حسابداری ثبت شده در نرم‌افزار سپیدار خود را به حالت دائم و یا قطعی درآورند، سپس سال مالی خود را ببندند و سند اختتامیه را صادر نمایند.

دلایل تبدیل اسناد دائم به موقت:

  • ثبت سند اشتباه
  • تغییر و اصلاح در اسناد حسابداری
  • فراموشی ثبت اسناد پایانی سال قبل از تبدیل اسناد حسابداری از موقت به دائم

و هر دلیل دیگری ممکن است اشخاص را مجبور به برگرداندن اسناد از حالت دائم به موقت کند که در ادامه به شرح روش‌های تبدیل اسناد موقت و دائم به یکدیگر می‌پردازیم:

چگونه اسناد موقت را به دائم تبدیل کنیم؟

در ماژول حسابداری طبق تصویر زیر، بخش عملیات حسابداری آیکن تبدیل اسناد موقت به دائم را زده سپس به دو روش زیر می‌تواند اسناد موقت را دائمی/قطعی کنید:

  1. در صفحه باز شده اسناد تا تاریخ را انتخاب نموده و آخرین تاریخی که اسناد ثبت شده است به عبارت دیگر تاریخ آخرین روز سال مالی درج شده در نوار پایین صفحه را وارد نموده و در گوشه راست بالای صفحه قفل را انتخاب کرده و تمامی اسناد به حالت دائم تبدیل می‌شوند
  2. همچنین می‌توان گزینه تا شماره را انتخاب کرده و آخرین شماره سند حسابداری ثبت شده را وارد نموده و با کلیک بر روی قفل و یا منوی گوشه سمت راست بالای صفحه و انتخاب گزینه تبدیل موقت به دائم تمامی اسناد دائمی نمود.

به همین آسانی اسناد حسابداری ما به حالت قطعی و یا دائم تبدیل می‌شوند. 

چگونه اسناد دائم را موقت کنیم؟

در ماژول عملیات حسابداری گزینه تبدیل اسناد موقت به دائم را انتخاب نموده، سپس  گزینه تا شماره را انتخاب کرده و عدد ۰ را وارد کرده و گزینه تبدیل اسناد موقت به دائم را زده و تمامی اسناد از حالت دائم خارج می‌شوند.

نکته

◄اگر اسناد موقت دائم شده باشند و سال مالی بسته شده باشد، قبل از هر اقدامی سند اختتامیه باید حذف شود و بعد از آن امکان بازگردانی اسناد دائم به موقت وجود خواهد داشت.

برای اطمینان از موقت شدن اسناد حسابداری، تنها باید مجدد وارد ماژول حسابداری شده و در قسمت فهرست، اسناد حسابداری را انتخاب کرده، بخش وضعیت سند موقت و یا  دائم بودن اسناد را مشخص می‌سازد.

با مطالعه این مقاله به طور کامل از پروسه تعیین وضعیت اسناد حسابداری به صورت موقت و یا دائم آگاه شدید، همچنین برای آگاهی بیشتر و دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر کارشناسان ما با شماره ۶۶۱۲۷۷۴۵-۰۲۱ همراه شما هستند


۰۲۱-۶۶۱۲۷۷۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب